مجموعه تلویزیونی دور دست ها

نویسنده "سمانه نامدار" ، کارگردان "جواد ارشاد" ، تهیه کننده "فریبا بانک توکلی"

مجموعه تلویزیونی دور دست ها

نویسنده "سمانه نامدار" ، کارگردان "جواد ارشاد" ، تهیه کننده "فریبا بانک توکلی"

مجموعه تلویزیونی دور دست ها

آمده ایم تا بی واسطه با تمامی همکارانمان در ساخت مجموعه تلویزیونی دور دست ها همراه باشیم .

خلاصه قصه

سه شنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۳۷ ق.ظ

ای  نام تو  بهترین سر آغاز

 

مجموعه تلویزیونی" دور دست ها"

مجموعه تلویزیونی "دور دست ها" در ۲۶ الی ۲۸ قسمت ۴۵ دقیقه ای مجموعاً ۱۱۷۰ الی ۱۲۶۰دقیقه به نویسندگی "سمانه نامدار" ، کارگردانی "جواد ارشاد" و تهیه کنندگی "فریبا بانک توکلی" برای پخش از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما در مرکز امور نمایش سیما ( سیما فیلم ) در مراحل پایانی پیش تولید قراردارد .

 فریبا بانک توکلی ، سمانه نامدار ، جواد ارشاد و نیما رییسی

تا کنون از جواد ارشاد فیلمهای داستانی و مستند بسیاری از جمله فیلمهای سینمایی زیر سایه کُنار ( ۱۳۷۲) ، ماه پیشونی (۱۳۷۴ ) ، راز پرواز ( ۱۳۸۱) ، سلام فیلم ( ۱۳۸۲) را دیده ایم .

 نیما رییسی و کامران تفتی

پیش از این مجموعه داستانی" ستاره حیات " توسط این تهیه کننده و کارگردان  در  ١۵ قسمت ۴۵ دقیقه ای از شبکه سه سیما تولید و پخش شده است که با استقبال بی نظیری از سوی مخاطبین روبرو شد.

داستان مجموعه تلویزیونی " دور دست ها " در مورد حس مسئولیت پذیری انسان ها در همه موارد زندگی است . مسئولیت انسان ها نسبت به یکدیگر ، نسبت به اعمالشان چه در حال ، گذشته و آینده و اهمیت این موضوع که هر عملی که از ما سر میزند پیامد خاص خودش را دارد و نمی توانیم از اتفاقاتی که در پی اعمال ما سرمیرسد شانه خالی کنیم حتی اگر سالها گذشته باشد .

 دانیال حکیمی در نقش رسول مشفق

دانیال حکیمی در نقش رسول مُشفق

۱۹ بازیگر اصلی و ۲۷ بازیگر فرعی این سریال در ۱۲ لوکیشن اصلی و ۱۹ لوکیشین فرعی در شهرهای تهران ، کرج و جویبار قائم شهر حضور خواهند داشت و تصویربرداری مجموعه تلویزیونی "دور دست ها " اوسط شهریور در لوکیشن سازمان استاندارد در کرج کلید  می خورد .


خلاصه قصه مجموعه تلویزیونی "دور دست ها"

در آستانه ی بیست و پنجمین سالگرد تاسیس کارخانه ی تولید روغن خوراکی رسول مشفق ، رسول برای سرپا نگه داشتن کارخانه اش که در آستانه ی ورشکستگی است ، با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند. صادق ، دوست  و شریک قدیمی رسول ، که توان مبارزه برای احیای کارخانه را در خود نمی بیند ، سهامش را به مزایده می گذارد و رسول را با مشکلات تنها می گذارد .

 هومن برق نورد در نقش عماد

هومن برق نورد در نقش عماد

ورود جوانی به نام عماد ، به عنوان شریک جدید کارخانه و اقدامات هوشمندانه اش برای برون رفت از بحران و جلوگیری از تعطیلی کارخانه ، ابتدا  امید بسیاری در دل رسول و کارگران ایجاد می کند . اما  به مرور اقدامات پنهان عماد که در پی دشمنی و انتقام ، از در شراکت با رسول به زندگی او ورود پیدا کرده ، مشکلات رسول را دو چندان می کند . عماد به جبران بد عهدی رسول با همسر سابقش رباب (خواهر عماد) ، قصد دارد او را زمین بزند و مالک تمام سهام رسول از کارخانه ، که عماد حق خواهر و خواهر زاده اش می داند ، شود . عماد در اولین قدم ، زمینه ی استخدام یگانه ، دختر خواهرش از رسول را که رسول از هویت او بی اطلاع است ، در کارخانه فراهم می کند . در قدم بعدی عماد با رفع و رجوع برخی مشکلات مالی کارخانه از جمله خریدن چک های برگشتی رسول از طلبکاران ، در کارخانه قدرت بیشتری می یابد و به تبع آن با تصمیمات خودسرانه اش موفق می شود موقعیت رسول را تضعیف کند و به مرور و در جنگی که با فاش شدن هویتش برای رسول علنی  می شود ، او را با تمام سرسختی اش ،  به سمت پذیرش شکست سوق دهد .

فاطمه گودرزی در نقش رباب 

فاطمه گودرزی در نقش رباب

دو تن از کارکنان فرصت طلب کارخانه با همدستی عامل سودجویی خارج از کارخانه مواد اولیه ی نامرغوبی را به جای مواد سفارشی رسول وارد کارخانه می کنند. یگانه در سمت مسئول کنترل کیفیت کارخانه ، از این موضوع مطلع می شود و سرنخ ها را برای رسوا کردن عاملین تخلف دنبال می کند . عماد فرصت را غنیمت می شمرد و به اتهامات علیه رسول دامن می زند . یگانه برخلاف دایی اش به درستی رسول ایمان دارد و علیرغم اینکه با پاپوش خرابکارها از کارخانه اخراج می شود ، از پیگیری هایش  دست نمی کشد .

 بهرام ابراهیمی در نقش صادق

بهرام ابراهیمی در نقش صادق

رسول به نزدیکترین رفیقش ، صادق سوء ظن پیدا می کند. به خصوص اینکه متوجه می شود بیست و هفت سال پیش ، صادق چگونه با دسیسه اش و طی اتهاماتی که به خانواده ی رباب بسته ، زمینه ی اختلاف و جدایی میان رسول و رباب را به نفع ازدواج خواهر خودش با رسول ، فراهم کرده است. رسول بعد از اطلاع از حقیقت گذشته و یافتن دوباره ی رباب ، در صدد رفع کدورت و جلب بخشش او برمی آید .

 کوروش سلیمانی در نقش امیر

کوروش سلیمانی در نقش امیر

امیر ، پسرصادق که وکیل کارخانه است ، تنها کسی است که ادعای یگانه را باور کرده و به او در پرده برداشتن از آنچه در کارخانه می گذرد کمک زیادی می کند . امیر به یگانه علاقه مند می شود. اما کدورت پنهان و قدیمی میان صادق و رباب ، مانعی سر راه وصال آن دو است .

 ونوس حسن کانلی  در نقش  یگانه

ونوس حسن کانلی  در نقش  یگانه

در نهایت یگانه و امیر موفق می شوند ، با کمک بازرسان اداره ی استاندارد عاملین وارد کننده ی مواد اولیه ی ناسالم به کارخانه را  رسوا و اعتبار کارخانه و رسول را احیا  کنند.

عماد اگر چه تا یک قدمی پیروزی پیش می رود اما به خاطر یگانه که از هویت پدرش مطلع شده و با شکل گیری عاطفه اش به رسول ، مقابل خواست عماد برای ضربه زدن به رسول مقاومت می کند ، کوتاه می آید و از صاف کردن حساب گذشته با او می گذرد ...

 

تهیه کننده : فریبا بانک توکلی

کارگردان : جواد ارشاد

نویسنده : سمانه نامدار

بازیگردان : امیر دژاکام

مدیر تولید : مجید نصیری

دستیار تولید : ساحل قاسمی

مدیر تدارکات : علیرضا کفایتی

گروه کارگردانی : روح الله ظریف ، میثم نجفی

دستیاران :  مجتبی صدیقی ، نوشین لگزی

منشی صحنه : آرزو قربانی

مدیر تصویربرداری : فریدون شیردل

طراح صحنه : حسن علیزاده فرد

مدیر صحنه : حسین کیانی

دستیار صحنه : ریحانه نعمت الهی

طراح لباس : فریبا بانک توکلی

مدیرصدا برداری : داود قلی پور

تدوین صدا و تصویر : علیرضا کمال پور

آهنگساز : دکتر پیروز ارجمند

طراح گریم : فرانک گلنوش

عکاس و کارگردان پشت صحنه : وحید پیماندار

مدیر روابط عمومی : امین داداشی

مدیر جذب مشارکت : رستم ایران نژاد

تدارکات : حجت الله روستایی

بازیگران :

 دانیال حکیمی در نقش  رسول

هومن برق نورددر نقش عماد

فاطمه گودرزی  در نقش رباب

شیوا خنیاگر در نقش  سیمین

شمسی فضل الهی در نقش  خورشید

ونوس حسن کانلی در نقش  یگانه

مریم خدارحمی در نقش  نازنین

آرزو قائد امینی  در نقش  نگار

بهرام ابراهیمی در نقش  ایرج

کوروش سلیمانی  در نقش  امیر

آیلار نوشهری در نقش سپیده

شهروز ابراهیمی در نقش بهرام

پویا مهدوی زاده در نقش  سروش

و با حضور :

سیامک اطلسی

 معصومه کریمی ، صفا آقاجانی

رحمان باقریان ، مهری آل آقا ، مهدی باطبی

محمد عمرانی ، فرخنده فرمانی زاده ، فرشته سرآبندی

محمد رضا غیاث آبادی ، اکبر مددی مهر

و جمعی از بازیگران برتر سینما ، تلویزیون و تئاتر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۰۳
رستم ایران نژاد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی