مجموعه تلویزیونی دور دست ها

نویسنده "سمانه نامدار" ، کارگردان "جواد ارشاد" ، تهیه کننده "فریبا بانک توکلی"

مجموعه تلویزیونی دور دست ها

نویسنده "سمانه نامدار" ، کارگردان "جواد ارشاد" ، تهیه کننده "فریبا بانک توکلی"

مجموعه تلویزیونی دور دست ها

آمده ایم تا بی واسطه با تمامی همکارانمان در ساخت مجموعه تلویزیونی دور دست ها همراه باشیم .

رستم ایران نژاد ، متولد اول فروردین ۱۳۴۹

فعالیت هنری خود را در دوره راهنمایی با بازی در مجموعه تلویزیونی "جام وحدت " در گروه کودک و نوجوان شبکه یک سیما به کارگردانی آقایان شورا و کرامت آغاز کردم.

سال ۱۳۶۷زیر نظر فرشاد فرشته حکمت بازیگری تئاتر را فرا گرفتم . سپس آشنایی با امیر دژاکام  پای مرا به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران باز کرد و با نمایش " قلندران ، در بیابان مبهوت " به کارگردانی جواد خالصی در سال ۱۳۶٨ اولین تجربه حرفه ای خود را در تالار وحدت بدست آوردم.

پس از آن نمایش "زیباترین گلهای قالی" (سالن اصلی تئاتر شهر) به کارگردانی امیر دژاکام و در پی آن "غزل در حریر" (فرهنگسرای بهمن) ، "عروسی چاه"  (چهار سو) ، پالتو ( سالن شماره ۲ تئاتر شهر) و ... را با او ادامه دادم .

در این میان بازی در نمایش های " المیرا در آتش " ، "خرمشهر عزیز" (تالار وحدت) و "داستان آدم " (تالار وحدت و تالار مولوی) به کارگردانی حسین فرخی را تجربه کردم.

در سال ۱۳۷۲ هم زمان با تحصیل در رشته طراحی صنعتی ، در دوره عمومی کارگردانی فیلم و کارگردانی مستند را در حوزه هنری گذراندم . سپس دوره تکمیلی کارگردانی (از متن تا اجرا) را در مرکز اسلامی آموزش قیلمسازی ( باغ فردوس ) با ساخت فیلم تسبیح عشق ( ۱۶ میلیمتری) به پایان رساندم.

از سال ۱۳۷۹تا ۱۳۸۹با تشکیل شرکت چشم شیشه ای به مدت ۱۰سال به عنوان مدیر مسئول و عضو هیات مدیره با وحید جلیلوند ، علی جلیلوند ، سید علی اسلامی و کیومرث حقیقی همراه بودم.

حاصل این 10 سال فیلم های مستند ، صنعتی ، تیزر و برنامه های متعدد تلویزیونی است که  به عنوان محقق ، نویسنده ، طراح صحنه و لباس ، کارگردان و ... به همراه همکارانم در آن به فعالیت پرداختم.

با کارگردانی فیلم داستانی " روستای خوب ما " در سال ۱۳۸۳در بخش جنبی جشنواره کودک اصفهان شرکت نمودم.
در چند سال اخیر هم به عنوان مشاور ، تهیه کننده ، مجری طرح ، طراح صحنه و لباس و بازیگر در تلویزون و سینما فعالیت دارم.

در فیلم های تلویزیونی بهای یک بهانه و مجموعه تلویزیونی شاید برای شما هم اتفاق بیفتد ( قلب مهربان / گودال) به کارگردانی رضا ابوفاضلی ، پایتخت ۳ به کارگردانی سیروس مقدم و ستایش ۲ به کارگردانی سعید سلطانی و چندین فیلم داستانی دیگر به ایفای نقش پرداختم .

در سالهای اخیر طراحی صحنه و لباس فیلم های سینمایی ویدیوئی ارثیه پر ماجرا ،  الله مزار ، شاهزاده و گدا ، مجموعه داستانی نوعی دیگر و...  ، طراحی دکور برنامه های تلویزیونی رد پای باران ، باران به روایتی دیگر ، چهل دقیقه بدون قضاوت  و ... را بر عهده داشتم .