مجموعه تلویزیونی دور دست ها

نویسنده "سمانه نامدار" ، کارگردان "جواد ارشاد" ، تهیه کننده "فریبا بانک توکلی"

مجموعه تلویزیونی دور دست ها

نویسنده "سمانه نامدار" ، کارگردان "جواد ارشاد" ، تهیه کننده "فریبا بانک توکلی"

مجموعه تلویزیونی دور دست ها

آمده ایم تا بی واسطه با تمامی همکارانمان در ساخت مجموعه تلویزیونی دور دست ها همراه باشیم .

آقای بازیگر

سه شنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۴۹ ق.ظ

دانیال حکیمی


دانیال حکیمی در نمایش پلکان به کارگردانی هادی مرزبان

دانیال حکیمی در سال ۱۳۴۲ در شاهرود به دنیا آمد.

او پس از دریافت دیپلم در رشته اقتصاد ، از سال ۱۳۶۰ با اداره ی فعالیت های فرهنگی و هنری دانشگاه تهران شروع به همکاری کرد و در همان سال دوره ای را در زمینه تئاتر گذراند و نمایش هایی را روی صحنه برد .

سرانجام پس از گذراندن دوره ی بازیگری زیر نظر استاد فقید حمید سمندریان ، در سال ۱۳۶۳ از مدرسه ی عالی بازیگری رادیو فارغ التحصیل شد و به عنوان بازیگر در رادیو کارش را آغاز کرد .

اولین حضور دانیال حکیمی در رادیو بازی در نمایش "فیزیک دان ها " اثر فردریش دورنمات به کارگردانی حمید سمندریان بود . وی علاوه بر بازی در رادیو ، در نوشتن و تنظیم برخی نمایش های رادیویی نیز همکاری داشت .

او در سال های اخیر علاوه بر حضورش در تلویزیون و سینما ، در نمایش های بسیاری نیز بازی کرده است که از جمله می توان به این نمایش نامه های "پرومته در زنجیر" ، "آنتیگونه" ، "خاطره ی دوشنبه" ، " آهسته با گل سرخ" و "ملودی شهر بارانی" اشاره کرد .

او علاوه بر بازیگری همچین نویسندگی و کارگردانی دو نمایش " بچه های آخر آسفالت " و " در پوست گربه " را برعهده داشته است.

دانیال حکیمی

 دانیال حکیمی در نمایش ملودی شهر باران به کارگردانی هادی مرزبان

نمایش "ملودی شهر بارانی"، نوشته اکبر رادی به کارگردانی هادی مرزبان و با بازی دانیال حکیمی ، اصغر همت ، فرزانه کابلی ، صبا کمالی و ... در تالار اصلی تئاتر شهر به روی صحنه رفت.

دانیال حکیمی در این نمایش بازی تحسین برانگیزی ارائه کرد که نهایتاً عنوان بهترین بازیگر مرد جشنواره تئاتر فجر را در سال ۱۳۸۴ برای او به دنبال داشت. پس از آن دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد هم از سوی خانه ی تئاتر به او اهدا شد.

دانیال حکیمی

حکیمی فعالیت در تلویزیون را از سال ۱۳۶۳ و با بازی در نمایش تلویزیونی " کابوس خسرو پرویز " و در سینما با فیلم " انجیل به روایت برنابا " در سال ۱۳۶۹ آغاز نمود که البته این فیلم ناتمام ماند.

دانیال حکیمی از جمله ی بازیگرانی است که کم تر پیش آمده در نقش منفی جلوی دوربین برود. او در سینمای دهه ی ۱۳۷۰ موفق به تثبیت این پرسونای مثبت شده ، چه در فیلمی مثل " دیگه چه خبر "  که عهده دار نقش بامزه ای بود و چه در فیلمی مثل " چشم هایم برای تو " که نقش جدی و رمانتیک (افسانه ای) بر عهده داشت.

البته حکیمی در سریال هایی که در سال های اخیر بازی کرده ، سعی در شکستن این کلیشه ی داشته مثل نقش منفی او در سریال " خانه پدری " که البته در طول داستان تحول پیدا می کند. یا در سر یال " لبه تاریکی " که تا پایان منفی باقی می ماند.

دانیال حکیمی

دانیال حکیمی در خواب و بیدار به کارگردانی مهدی فخیم زاده

اما نطقه اوج توانایی حکیمی و همچین بهترین حالت بازیگری او را می توان در تلفیق (به هم آمیختن) این دو وجه سیمای بازیگریش دانست. مجموعه ی تلویزیونی " خواب و بیدار " نمونه بارز چنین تلفیقی است.آمیختن وجه (نما) شوخ و طناز بخش خصوصی زندگی این شخصیت با جدیت و رسمیتی که لازمه ی حرفه ی او به عنوان یک افسر نیروی انتظامی است ، تبدیل به شخصیت پردازی در خور توجهی از سوی او شد.که نتیجه اش استقبال خوب مردم از این مجموعه ی تلویزیونی بود.

به طوری که می توان این مجموعه تلویزیونی را سکوی پرتاب حکیمی از همکاری در کارهای نازل تری دانست که او پیش از مجموعه تلویزیونی "خواب و بیدار " در آن ها شرکت داشت.

دانیال حکیمی

در مجموعه تلویزیونی " روز رفتن " (۱۳۸۵) ، سعی در تجربه ی عرصه های متفاوت تر و البته دشوار تری داشته است. او در این سریال دو نقش کاملاً متفاوت را ایفا می کند ، یک روحانی با تمام خصلت های رفتاری و شخصیتی که در چنین تیپ هایی وجود دارد و سپس برادر خلاف کار او . حکیمی در این مجموعه ی تلویزیونی برخلاف آنچه به نظر می رسد ، بازی در نقش را کاملاً منفی ارائه نمی دهد.

دانیال حکیمی

تقدیر عزت الله ضرغامی ریاست پیشین صدا و سیما از دانیال حکیمی

حضور پر رنگ و تاثیر گذار دانیال حکیمی در سال های اخیر با فیلم ها و مجموعه های تلویزیونی و نقش آفرینی متفاوت او از آثار اکشن گرفته تا ملودرام  ، می تواند آغاز تازه ای برای ارائه توانایی هایش در عرصه های سینما ، تلویزیون و تئاتر باشد.

دانیال حکیمی

دانیال حکیمی در رهایی به کارگردانی مسعود تکاور

 در سال ۱۳۹۳ در مجموعه ی تلویزیونی پلیسی رهایی به همراه دو فرزندش دانا و دایانا به ایفای نقش پرداخت. رهایی به کارگردانی مسعود تکاور از شبکه دوم سیما روی آنتن رفت.
در این مجموعه تلویزیونی گروگان‌گیرانی باهوش و سریع اقدام به گروگان گیری می‌کنند تا به خواسته‌های خودشان از طریق گروگان‌ها برسند ولی شرایط برای آنها آن‌طور که می‌خواهند پیش نمی‌رود و با ورود فرمانده پلیس ( دانیال حکیمی ) به ماجرا اتفاقاتی دیگری رخ می‌دهد ...

فیلم ها:

انجیل به روایت برنابا (ناتمام) (۱۳۶۹) ، دیگه چه خبر (۱۳۷۰) ، مخترع ۲۰۰۱ (۱۳۷۰) ، چشم هایم برای تو (۱۳۷۱) ، لژیون (۱۳۷۷تا۱۳۷۳) ، بازی های پنهان (۱۳۷۴) ، توفان (۱۳۷۴) ستاره های مربی (۱۳۷۶و۱۳۷۵) ، داستان پاییزی (۱۳۸۳) ، آینه (۱۳۸۵) ، ارتفاع ۶/۴۵ (۱۳۸۵) ، شکار روباه (۱۳۸۷)

مجموعه های تلویزیونی:

مرغ حق (۱۳۶۵) ، عقیق (۱۳۶۷) ،آقای دلار (۱۳۶۸) ، سایه های بلند باد (۱۳۶۹و۱۳۶۸) ، بخش چهار جراحی (۱۳۶۹) ، این خانه دور است (بهشت کوچک) (۱۳۷۰) ، بازنشستگی (۱۳۷۱) ، باغ گیلاس (۱۳۷۲) ، فرصت طلایی / فردایی هم هست (از مجموعه ی مکافات عمل) (۱۳۷۴) ، آتیه / خاطره (۱۳۷۵) ، گم شده / دل های شاد / فکر پلید (۱۳۷۷) ،  ویروس۰ ۲۰۰  (۱۳۷۸) ،  مسافر (۱۳۷۹) ، ولایت عشق (۱۳۸۰) ، خواب و بیدار  / خانه ی پدری / جست و جو در شهر  (۱۳۸۱) ، آشیانه سیمرغ (۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴) ، لبه تاریکی (۱۳۸۳) ، مار و پله (۱۳۸۴) ، روز رفتن (۱۳۸۵) ، شب هزار و یکم  / ترانه مادری / مرگ تدریجی یک رویا(۱۳۸۷) ، فاصله ها (۱۳۸۹) ، رهایی (۱۳۹۳) و ...

بازیگری نمایش :

فیزیک دان ها ، کابوس خسرو پرویز ، پرومته در زنجیر، آنتیگونه ، خاطره ی دوشنبه ، آهسته با گل سرخ ، ملودی شهر بارانی ، پلکان و ...

نویسندگی و کارگردانی نمایش :

بچه های آخر آسفالت ،  در پوست گربه و ...

جشن یک سالگی رادیو نمایش و اختتامیه‌ی سومین جشنواره نمایش‌های رادیویی

محمدحسین صوفی (معاون صدای جمهوری اسلامی ایران ) ، مهدی دهقان نیری (رییس مرکز هنرهای نمایشی و رادیو نمایش) ، داوود رشیدی ، دانیال حکیمی و حمید مظفری که عضو هیات داوران بخش نمایش بودند از گروه‌های مختلف و هنرمندان رادیویی در بخش‌های گوناگون تقدیر کردند .

 

خانواده دانیال حکیمی

خانم زیبا هاشم زاده همسر دانیال حکیمی است . آنها دو فرزند به نام های دانا و دایانا دارند . دایانا حکیمی متولد سال ۱۳۷۳ دانشجوی رشته سینماست و اولین بار در سن ۱۱ سالگی در مجموعه تلویزیونی مار و پله جلوی دوربین رفت .  بعد از آن چند سالی تئاتر کار کرد تا در تله فیلمی به نام شیشه های بخار گرفته به کارگردانی سید رحیم حسینی نقش آفرینی کرد.

دایانا و دانا حکیمی در مجموعه تلویزیونی رهایی  به کارگردانی مسعود تکاور در کنار پدرشان دانیال حکیمی ظاهر شده اند .

 دانیال حکیمی

دانیال حکیمی در دور دست ها

سرانجام در آخرین تجربه دانیال حکیمی ، جواد ارشاد او را برای نقش رسول مُشفق در مجموعه تلویزیونی " دور دست ها" برگزید .

او قرار است نقش صاحب یک کارخانه روغن را بازی کند . فاطمه گودرزی در نقش همسر سابق او بازی می کند . حاصل این ازدواج دختری به نام یگانه است که پدرش از وجود او بی خبر است .

اکنون رسول مُشفق با همسر فعلی اش سیمین با بازی شیوا خنیاگر و دخترانش ، مریم خدارحمی در نقش نازنین  و آرزو قائد امینی در نقش نگار زندگی می کند و نقش صادق ، شریک و برادر زنش را بهرام ابراهیمی بازی خواهد کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۰۳
رستم ایران نژاد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی